Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen:
https://doi.org/10.48548/pubdata-1446
Langanzeige der Metadaten
Element | Wert |
---|---|
Ressourcentyp | Zeitschriftenartikel |
Titel | The explanatory power of Carnegie Classification in predicting engagement indicators: a multilevel analysis |
DOI | 10.48548/pubdata-1446 |
Handle | 20.500.14123/1515 |
Autor*in | Gök, Enes 0000-0002-5427-1274 Aydin, Burak 0000-0003-4462-1784 |
Abstract | The study aims to explore the effect of the type of higher education institution on students’ engagement. The meta-analyses of multilevel regression coefficients revealed significant relationships between the type of higher education institution and student engagement indicators across the years from 2013 to 2019. Comparing different types of higher education institutions with the base category, our findings revealed significant differences in effective teaching practices, discussion with diverse others, and student-faculty interaction consistent throughout the years. These findings are expected to provide insights for institutional administrators, policymakers, and researchers given that student engagement in higher education has become an indicator of quality all around the world. |
Sprache | Englisch |
Schlagwörter | Carnegie Classification; Student Engagement; Assessment |
Jahr der Veröffentlichung in PubData | 2024 |
Art der Veröffentlichung | Zweitveröffentlichung |
Publikationsversion | Veröffentlichte Version |
Datum der Erstveröffentlichung | 2024-01-08 |
Entstehungskontext | Forschung |
Fakultät / Abteilung | Fakultät Bildung |
Anmerkungen | This publication was funded by the Open Access Publication Fund of Leuphana University Lüneburg. |
Verfügbar ab / seit | 2024-11-12T06:59:18Z |
Archivierende Einrichtung | Medien- und Informationszentrum (Leuphana Universität Lüneburg 02w2y2t16) |
Veröffentlicht durch | Medien- und Informationszentrum, Leuphana Universität Lüneburg |
Informationen zur Erstveröffentlichung
Element | Wert |
---|---|
Ressourcentyp | Zeitschrift |
Titel des Ressourcentyps | Frontiers in Education |
Identifier | DOI: 10.3389/feduc.2023.1305747 |
Publikationsjahr | 2024 |
Band | 8 |
Nummer | 1305747 |
Nummerntyp | Artikel |
Verlag / Anbieter | Frontiers |
Zugehörige Ressourcen
Dateien zu dieser Ressource:
Datei | Beschreibung | Größe | Format | |
---|---|---|---|---|
Goek_The_explanatory_power_of_Carnegie_Classification_in_predicting_engagement_indicators.pdf Lizenz: open-access | 436.58 kB | Adobe PDF | Öffnen/Anzeigen |
Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.
Ansichten
Datensatz Exporte
Zugriffsstatistik
Seitenaufruf(e): 2
Download(s): 0