Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: https://doi.org/10.48548/pubdata-1446
Langanzeige der Metadaten
ElementWert
RessourcentypZeitschriftenartikel
TitelThe explanatory power of Carnegie Classification in predicting engagement indicators: a multilevel analysis
DOI10.48548/pubdata-1446
Handle20.500.14123/1515
Autor*inGök, Enes  0000-0002-5427-1274
Aydin, Burak  0000-0003-4462-1784
AbstractThe study aims to explore the effect of the type of higher education institution on students’ engagement. The meta-analyses of multilevel regression coefficients revealed significant relationships between the type of higher education institution and student engagement indicators across the years from 2013 to 2019. Comparing different types of higher education institutions with the base category, our findings revealed significant differences in effective teaching practices, discussion with diverse others, and student-faculty interaction consistent throughout the years. These findings are expected to provide insights for institutional administrators, policymakers, and researchers given that student engagement in higher education has become an indicator of quality all around the world.
SpracheEnglisch
SchlagwörterCarnegie Classification; Student Engagement; Assessment
Jahr der Veröffentlichung in PubData2024
Art der VeröffentlichungZweitveröffentlichung
PublikationsversionVeröffentlichte Version
Datum der Erstveröffentlichung2024-01-08
EntstehungskontextForschung
Fakultät / AbteilungFakultät Bildung
AnmerkungenThis publication was funded by the Open Access Publication Fund of Leuphana University Lüneburg.
Verfügbar ab / seit2024-11-12T06:59:18Z
Archivierende Einrichtung Medien- und Informationszentrum (Leuphana Universität Lüneburg  02w2y2t16)
Veröffentlicht durchMedien- und Informationszentrum, Leuphana Universität Lüneburg
  Informationen zur Erstveröffentlichung
ElementWert
RessourcentypZeitschrift
Titel des RessourcentypsFrontiers in Education
IdentifierDOI: 10.3389/feduc.2023.1305747
Publikationsjahr2024
Band8
Nummer1305747
NummerntypArtikel
Verlag / AnbieterFrontiers
  Zugehörige Ressourcen
Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 

Goek_The_explanatory_power_of_Carnegie_Classification_in_predicting_engagement_indicators.pdf
MD5: 6106135a903de04f9adf2b87bf5fd1f1
Lizenz: 
open-access


436.58 kB

Adobe PDF
Öffnen/Anzeigen

Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.

Ansichten
Zitationsformate
Datensatz Exporte
Zugriffsstatistik

Seitenaufruf(e): 2

Download(s): 0