Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen:
https://doi.org/10.48548/pubdata-1416
Langanzeige der Metadaten
Element | Wert |
---|---|
Ressourcentyp | Zeitschriftenartikel |
Titel | Assessing authenticity in modelling test items: deriving a theoretical model |
DOI | 10.48548/pubdata-1416 |
Handle | 20.500.14123/1485 |
Autor*in | Schlüter, Dominik 0009-0004-0467-7446 Besser, Michael 0000-0002-3755-1645 1241696241 |
Abstract | Authenticity is considered a central feature in the context of teaching and learning mathematical modelling and is often demanded for both learning tasks and test items. Although large-scale studies hark back to this construct for years, it is largely unclear how a theoretical and empirically robust model for the description and practical operationalization of authenticity in modelling test items might look like. The article addresses this research desideratum and aims at deriving such a model based on existing theoretical concepts in mathematics education. The article provides a broad theoretical overview of the status quo of the construct and presents the “Model for Authenticity in Modelling Test Items” (MAMTI) as a result of those theoretical considerations. The model is based on the ideas of constructivist object authenticity and comprises a total of 8 aspects: real-world context, events, objects, question/assignment, data, figures, use of mathematics and purpose. The model enables further empirical studies to analyze and classify modelling test items or to vary them in terms of authenticity expression. |
Sprache | Englisch |
Schlagwörter | Authenticity; Mathematical Modelling; Test Item; Standardized Test; Theoretical Model; Mathematics Education |
Jahr der Veröffentlichung in PubData | 2024 |
Art der Veröffentlichung | Zweitveröffentlichung |
Publikationsversion | Veröffentlichte Version |
Datum der Erstveröffentlichung | 2024-01-31 |
Entstehungskontext | Forschung |
Fakultät / Abteilung | Fakultät Bildung |
Anmerkungen | This publication was funded by the German Research Foundation (DFG). |
Verfügbar ab / seit | 2024-11-06T09:55:53Z |
Archivierende Einrichtung | Medien- und Informationszentrum (Leuphana Universität Lüneburg 02w2y2t16) |
Veröffentlicht durch | Medien- und Informationszentrum, Leuphana Universität Lüneburg |
Informationen zur Erstveröffentlichung
Element | Wert |
---|---|
Ressourcentyp | Zeitschrift |
Titel des Ressourcentyps | Frontiers in Education |
Identifier | DOI: 10.3389/feduc.2024.1343510 |
Publikationsjahr | 2024 |
Band | 9 |
Nummer | 1343510 |
Nummerntyp | Artikel |
Verlag / Anbieter | Frontiers |
Zugehörige Ressourcen
Dateien zu dieser Ressource:
Datei | Beschreibung | Größe | Format | |
---|---|---|---|---|
Schlueter_Assessing_authenticity_in_modelling_test_items.pdf Lizenz: open-access | 776.02 kB | Adobe PDF | Öffnen/Anzeigen |
Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.
Ansichten
Datensatz Exporte
Zugriffsstatistik
Seitenaufruf(e): 3
Download(s): 4