Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: https://doi.org/10.48548/pubdata-1416
RessourcentypZeitschriftenartikel
TitelAssessing authenticity in modelling test items: deriving a theoretical model
DOI10.48548/pubdata-1416
Handle20.500.14123/1485
Autor*inSchlüter, Dominik  0009-0004-0467-7446
Besser, Michael  0000-0002-3755-1645  1241696241
AbstractAuthenticity is considered a central feature in the context of teaching and learning mathematical modelling and is often demanded for both learning tasks and test items. Although large-scale studies hark back to this construct for years, it is largely unclear how a theoretical and empirically robust model for the description and practical operationalization of authenticity in modelling test items might look like. The article addresses this research desideratum and aims at deriving such a model based on existing theoretical concepts in mathematics education. The article provides a broad theoretical overview of the status quo of the construct and presents the “Model for Authenticity in Modelling Test Items” (MAMTI) as a result of those theoretical considerations. The model is based on the ideas of constructivist object authenticity and comprises a total of 8 aspects: real-world context, events, objects, question/assignment, data, figures, use of mathematics and purpose. The model enables further empirical studies to analyze and classify modelling test items or to vary them in terms of authenticity expression.
SpracheEnglisch
SchlagwörterAuthenticity; Mathematical Modelling; Test Item; Standardized Test; Theoretical Model; Mathematics Education
Jahr der Veröffentlichung in PubData2024
Art der VeröffentlichungZweitveröffentlichung
PublikationsversionVeröffentlichte Version
Datum der Erstveröffentlichung2024-01-31
EntstehungskontextForschung
AnmerkungenThis publication was funded by the German Research Foundation (DFG).
Veröffentlicht durchMedien- und Informationszentrum, Leuphana Universität Lüneburg
Zugehörige Ressourcen Beziehungen dieser Publikation
  Informationen zur Erstveröffentlichung
ElementWert
RessourcentypZeitschrift
Titel des RessourcentypsFrontiers in Education
IdentifierDOI: 10.3389/feduc.2024.1343510
Publikationsjahr2024
Band9
Nummer1343510
NummerntypArtikel
Verlag / AnbieterFrontiers
Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 

Schlueter_Assessing_authenticity_in_modelling_test_items.pdf
MD5: 663894ae26c17f67186b9ec95c41ed92
Lizenz: 
open-access


776.02 kB

Adobe PDF
Öffnen/Anzeigen

Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.

Ansichten
Zitationsformate
Datensatz Exporte
Zugriffsstatistik

Seitenaufruf(e): 3

Download(s): 4