Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen:
https://doi.org/10.48548/pubdata-202
Langanzeige der Metadaten
Element | Wert |
---|---|
Ressourcentyp | Zeitschriftenartikel |
Titel | Irish English and Irish Studies: exploring language use and identity through fictional constructions of laddism |
DOI | 10.48548/pubdata-202 |
Handle | 20.500.14123/227 |
Autor*in | Tully, Cassandra S. 0000-0001-6444-2789 (University of Extremadura, Cáceres 0174shg90) Barron, Anne 0000-0003-2962-7985 (Institute of English Studies (IES), Leuphana Universität Lüneburg 02w2y2t16) Amador-Moreno, Carolina P. 0000-0002-7411-1876 (University of Bergen 03zga2b32) |
Abstract | The construction of a linguistic collective identity uses a pool of conscious and unconscious elements that deal with age, gender, or ethnic belonging. In the Irish communicative system, one present-day type of collective masculine identity is that of “the lads.” Previous studies on “laddish” behaviour and performance from literary or social perspectives explored conduct in contexts such as sports, violence, sex, or alcohol. To encourage interdisciplinary research in the field of Irish Studies, this paper analyses the language of “the lads” in literary discourse through corpus linguistics as a contribution to the field of digital humanities. Fourteen novels make up the specialised corpus on which the analysis is based paying attention to verbs of speech and adverbs. The verbs show utterances by “the lads” illustrating and providing aggressiveness and adverbs provide a second layer of meaning. Finally, a number of power struggles these characters experience in interaction are studied to differentiate the status quo of “the lads.” |
Sprache | Englisch |
Schlagwörter | Corpus Linguistics; Irish Studies; Masculinity; Irish English |
DDC | 420 :: Englisch, Altenglisch |
Jahr der Veröffentlichung in PubData | 2024 |
Art der Veröffentlichung | Zweitveröffentlichung |
Publikationsversion | Akzeptierte Version |
Datum der Erstveröffentlichung | 2023-10-11 |
Entstehungskontext | Forschung |
Fakultät / Abteilung | Fakultät Bildung |
Verfügbar ab / seit | 2024-04-22T08:38:04Z |
Archivierende Einrichtung | Medien- und Informationszentrum (Leuphana Universität Lüneburg 02w2y2t16) |
Veröffentlicht durch | Medien- und Informationszentrum, Leuphana Universität Lüneburg |
Informationen zur Erstveröffentlichung
Element | Wert |
---|---|
Ressourcentyp | Zeitschrift |
Titel des Ressourcentyps | Irish Studies Review |
Identifier | DOI: 10.1080/09670882.2023.2264818 |
Publikationsjahr | 2023 |
Band | 31 |
Heft | 4 |
Seite von bis | 555 - 570 |
Verlag / Anbieter | Taylor & Francis |
Zugehörige Ressourcen
Dateien zu dieser Ressource:
Datei | Beschreibung | Größe | Format | |
---|---|---|---|---|
Tully_Irish_English_and_Irish_Studies_exploring_language_use_and_identity.pdf Lizenz: open-access | 813.37 kB | Adobe PDF | Öffnen/Anzeigen |
Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.
Ansichten
Datensatz Exporte
Zugriffsstatistik
Seitenaufruf(e): 115
Download(s): 3