Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: https://doi.org/10.48548/pubdata-1538
Langanzeige der Metadaten
ElementWert
RessourcentypZeitschriftenartikel
TitelLearning to Collaborate from Diverse Interactions in Project-Based Sustainability Courses
DOI10.48548/pubdata-1538
Handle20.500.14123/1614
Autor*inKonrad, Theres  0000-0002-3191-1638  1241276692
Wiek, Arnim  0000-0001-8058-6440
Barth, Matthias  0000-0002-5590-3667
AbstractProject-based sustainability courses require and facilitate diverse interactions among students, instructors, stakeholders, and mentors. Most project-based courses take an instrumental approach to these interactions, so that they support the overall project deliverables. However, as courses primarily intend to build students’ key competencies in sustainability, including the competence to collaborate in teams and with stakeholders, there are opportunities to utilize these interactions more directly to build students’ interpersonal competence. This study offers insights from project-based sustainability courses at universities in Germany, the U.S., Switzerland, and Spain to empirically explore such opportunities. We investigate how students develop interpersonal competence by learning from (rather than through) their interactions with peers, instructors, stakeholders, and mentors. The findings can be used by course instructors, curriculum designers, and program administrators to more deliberately use the interactions with peers, instructors, stakeholders, and mentors in project-based sustainability courses for developing students’ competence to successfully collaborate in teams and with stakeholders.
SpracheEnglisch
SchlagwörterProject-based Learning; Sustainability; Course
Jahr der Veröffentlichung in PubData2024
Art der VeröffentlichungZweitveröffentlichung
PublikationsversionVeröffentlichte Version
Datum der Erstveröffentlichung2021-09-02
EntstehungskontextForschung
Fakultät / AbteilungForschungszentren
Fakultät Nachhaltigkeit
AnmerkungenThis publication was funded by the Open Access Publication Fund of Leuphana University Lüneburg.
Verfügbar ab / seit2024-11-22T07:46:04Z
Archivierende Einrichtung Medien- und Informationszentrum (Leuphana Universität Lüneburg  02w2y2t16)
Veröffentlicht durchMedien- und Informationszentrum, Leuphana Universität Lüneburg
  Zugehörige Ressourcen
Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 

Konrad_Learning_to_Collaborate_from_Diverse_Interactions_in_Project-Based_Sustainability_Courses.pdf
MD5: c1fff2b74ab840ab4af89a7182ab3731
Lizenz: 
open-access


1.09 MB

Adobe PDF
Öffnen/Anzeigen

Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.

Ansichten
Zitationsformate
Datensatz Exporte
Zugriffsstatistik

Seitenaufruf(e): 2

Download(s): 1