Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen:
https://doi.org/10.48548/pubdata-1390
Ressourcentyp | Dissertation |
Titel | Understanding Popular Music from a Chinese Perspective: Cognitive Neurobehavioral, Technological and Educational Analyses |
DOI | 10.48548/pubdata-1390 |
Handle | 20.500.14123/1455 |
Autor*in | Yu, Liang 0000-0003-2310-1616 |
Gutachter*in | Ahlers, Michael 0000-0002-2678-9236 Schoop, Monika 1136044485 Qi, Honglan |
Betreuer*in | Ahlers, Michael 0000-0002-2678-9236 |
Abstract | This dissertation is built around the central argument that integrating popular music and new media into the formal educational curriculum significantly enhances student engagement, cognitive development, and the overall learning experience in primary and secondary schools in China. The study covers three key areas that illustrate the impact of these modern educational tools: cognitive neurobehavioral plasticity through music training, the role of new media in modernizing music education, and the practical benefits of integrating popular music into formal school curricula. |
Sprache | Englisch |
Schlagwörter | Popular Music; New Media; Music Education; Primary School; Secondary School; China |
Datum der Disputation | 2024-09-17 |
Jahr der Veröffentlichung in PubData | 2024 |
Art der Veröffentlichung | Erstveröffentlichung |
Datum der Erstveröffentlichung | 2024-10-24 |
Entstehungskontext | Forschung |
Grad-verleihende Institution | Leuphana Universität Lüneburg |
Veröffentlicht durch | Medien- und Informationszentrum, Leuphana Universität Lüneburg |
Zugehörige Ressourcen |
Dateien zu dieser Ressource:
Datei | Beschreibung | Größe | Format | |
---|---|---|---|---|
Yu_Understanding_Popular_Music_from_a_Chinese_Perspective_Diss.pdf Lizenz: open-access | 457.54 kB | Adobe PDF | Öffnen/Anzeigen |
Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.
Ansichten
Datensatz Exporte
Zugriffsstatistik
Seitenaufruf(e): 20
Download(s): 19