Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: https://doi.org/10.48548/pubdata-1390
RessourcentypDissertation
TitelUnderstanding Popular Music from a Chinese Perspective: Cognitive Neurobehavioral, Technological and Educational Analyses
DOI10.48548/pubdata-1390
Handle20.500.14123/1455
Autor*inYu, Liang  0000-0003-2310-1616
Gutachter*inAhlers, Michael  0000-0002-2678-9236
Schoop, Monika  1136044485
Qi, Honglan
Betreuer*inAhlers, Michael  0000-0002-2678-9236
AbstractThis dissertation is built around the central argument that integrating popular music and new media into the formal educational curriculum significantly enhances student engagement, cognitive development, and the overall learning experience in primary and secondary schools in China. The study covers three key areas that illustrate the impact of these modern educational tools: cognitive neurobehavioral plasticity through music training, the role of new media in modernizing music education, and the practical benefits of integrating popular music into formal school curricula.
SpracheEnglisch
SchlagwörterPopular Music; New Media; Music Education; Primary School; Secondary School; China
Datum der Disputation2024-09-17
Jahr der Veröffentlichung in PubData2024
Art der VeröffentlichungErstveröffentlichung
Datum der Erstveröffentlichung2024-10-24
EntstehungskontextForschung
Grad-verleihende InstitutionLeuphana Universität Lüneburg
Veröffentlicht durchMedien- und Informationszentrum, Leuphana Universität Lüneburg
Zugehörige Ressourcen Beziehungen dieser Publikation
Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 

Yu_Understanding_Popular_Music_from_a_Chinese_Perspective_Diss.pdf
MD5: 1432c1181306f99a8462d9548a6715d8
Lizenz: 
open-access


457.54 kB

Adobe PDF
Öffnen/Anzeigen

Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.

Ansichten
Zitationsformate
Datensatz Exporte
Zugriffsstatistik

Seitenaufruf(e): 20

Download(s): 19