Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.48548/pubdata-109
Resource TypeTeaching / Learning Materials
Original TitleProjekt Interact for School (I4S). Unterrichtseinheit und Target-Task zum Thema "Feelings and Friendship", Language Focus: Question Formation; Grade 7
Alternative Title(s)Project Interact for School (I4S). Teaching Unit and Target-Task on "Feelings and Friendship", Language Focus: Question Formation; Grade 7
DOI10.48548/pubdata-109
Handle20.500.14123/129
CreatorPili-Moss, Diana  0000-0002-8370-725X (Institute of English Studies (IES), Leuphana Universität Lüneburg  02w2y2t16)
Schmidt, Torben  0000-0001-6579-2115 (Institute of English Studies (IES), Leuphana Universität Lüneburg  02w2y2t16)
Beilharz, Sabine (Institute of English Studies (IES), Leuphana Universität Lüneburg  02w2y2t16)
Description of the ResourceDas Projekt Interact for School (I4S; April 2020 – Dezember 2023) ist eine interdisziplinäre Forschungskooperation zwischen der Leuphana Universität Lüneburg, der Universität Tübingen, und der Technischen Universität Dortmund. Ziel des Projekts war die Implementierung des FeedBook, eines intelligenten plattformbasierten Tutorensystems, das digitale Englisch als Fremdsprachen (EFL)-Übungen und scaffolded Echtzeit-Feedback zur Grammatik bereitstellt und vollständig in den Unterricht und den Lehrplan der Klasse 7 integriert ist. Die digitalen Übungen konzentrieren sich auf eine Auswahl englischer Grammatikstrukturen, die kommunikative Funktionen unterstützen und zur Vorbereitung auf unterrichtsbezogene Zielaufgaben (Target-Tasks) dienen. Vier Sets von Unterrichtsmaterialien, die jeweils eine kommunikative Zielaufgabe enthalten, wurden zusammen mit den entsprechenden vier digitalen Übungsphasen (Zyklen) entwickelt. Die vorliegenden Klassenmaterialien beziehen sich auf Zyklus 3, der einen grammatikalischen Schwerpunkt auf der Struktur von Fragesätzen und einen thematischen Schwerpunkt auf 'Feelings and Friendship' hatte.

The Interact for School project (I4S; April 2020 - December 2023) is an interdisciplinary research collaboration between the Leuphana University of Lüneburg, the University of Tübingen and the Technical University of Dortmund. The aim of the project was to implement FeedBook, an intelligent platform-based tutoring system that provides digital English as a Foreign Language (EFL) exercises and scaffolded real-time feedback on grammar and is fully integrated into the Grade 7 classroom and curriculum. The digital exercises focus on a selection of English grammar structures that support communicative functions and serve as preparation for lesson-related target tasks. Four sets of teaching materials, each containing a communicative target task, have been developed together with the corresponding four digital practice phases (cycles). These class materials relate to Cycle 3, which had a grammatical focus on the structure of interrogative sentences and a thematic focus on 'Feelings and Friendship'.
Language of the ResourceGerman
English
KeywordsEnglische Grammatik; Fragesatz; Englisch als Fremdsprache; Lehrkräfte; English grammar; Interrogative sentence; English as a Foreign Language (EFL); Teacher
Year of Publication in PubData2024
Publishing TypeFirst publication
Date issued2024-01-05
Creation ContextResearch
Published byMedien- und Informationszentrum, Leuphana Universität Lüneburg
Files in This Item:
File Description SizeFormat 

pili-moss_et_al_2024_interact_for_school_cycle_3.pdf
MD5: b756eaafbe25d660e150379cbcc284d1
License: 
open-access


6.82 MB

Adobe PDF
View/Open

Items in PubData are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Citation formats
Access statistics

Page view(s): 19

Download(s): 4