Dataset Handle: 20.500.14123/10588

Dataset - The impact of chief executive officer narcissism on environmental, social, and governance reporting

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Date of availability in catalog2025-09-16
Available from / since 2025-09-16

Language of the resource

English

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Supplement to DOI: 10.1002/bse.3375
Kind, F. L., Zeppenfeld, J., & Lueg, R. (2023). The impact of chief executive officer narcissism on environmental, social, and governance reporting. Business Strategy and the Environment, 32(7), 4448-4466.

Abstract

Der Datensatz ist Bestandteil der kumulativen Dissertation "Assessing the relationship between CEO narcissism and corporate sustainability outcomes" von Jennifer Zeppenfeld und gleichzeitig empirische Grundlage für das Paper "The impact of chief executive officer narcissism on environmental, social, and governance reporting". Die Studie thematisiert die Auswirkungen des Narzissmus von Chief Executive Officers (CEOs) auf die Berichterstattung des jeweiligen Unternehmens zu Umwelt, Soziales und Governance (ESG). Die Analyse stützt sich unter anderem auf manuell erhobene visuelle Daten und umfasst 57 deutsche DAX-40- und MDAX-Unternehmen aus den Jahren 2016 bis 2020 (266 Unternehmens-Jahres-Beobachtungen, Bloomberg-Datenbank).

Resource type

Dataset

Kinds of Data

Statistical Evaluations / Tables
Programs and Applications

Methods

Other
Regressionsanalyse

Thematic classification

Unternehmensführung

Keywords

Narzissmus; Einfluss; Berichterstattung; Manager; Geschäftsführung; Unternehmen; Strategie; Entscheidungsfindung; Steuerungsprozesse; Verantwortung; Nachhaltige Entwicklung; Umwelt; Narcissism; Influence; Reporting; Manager; Chief Executive Officer (CEO); Company; Strategy; Decision Making; Governance; Responsibility; Sustainable Development; Environment