Please use this identifier to cite or link to this item:
https://doi.org/10.48548/pubdata-100
Resource type | Journal Article |
Title(s) | TIMSS - kulturell interpretiert |
DOI | 10.48548/pubdata-100 |
Handle | 20.500.14123/119 |
Creator | Saldern, Matthias von 121555100 |
Abstract | Die jüngsten TIMS-Studien haben mehr Aufmerksamkeit erregt als anderen TIMS-Studien davor. Selbst die folgende Empfehlung von Husén hatte in Deutschland keine Wellen geschlagen: „Die Gesamtschule erweist sich aufgrund ihrer Öffnung und des Verzichts auf Ausleseprüfungen im Primarbereich und in der Unterstufe des Sekundarbereichs als die geeignetere Organisationsform, wenn es darum geht, während der Phase der Schulpflicht allen Begabungen, über die ein Land verfügt, gerecht zu werden.' |
Language | German |
Keywords | Schule |
Year of publication in PubData | 2003 |
Publishing type | Parallel publication |
Date issued | 1999 |
Creation context | Research |
Published by | Medien- und Informationszentrum, Leuphana Universität Lüneburg |
Related resources |
Information regarding first publication
Field | Value |
---|---|
Resource type | Journal |
Title of the resource type | Die Deutsche Schule |
Publication year | 1999 |
Volume | 91 |
Issue | 2 |
Pages | 188 - 203 |
Publisher | Waxmann |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Schloemerkemper.pdf License: Nutzung nach Urheberrecht open-access | 199.58 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in PubData are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
Views
Item Export Bar
Access statistics
Page view(s): 44
Download(s): 16