Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen:
https://doi.org/10.48548/pubdata-162
Ressourcentyp | Buchkapitel |
Titel | Teaching pragmatic competence with corpora: Intensification in expressions of gratitude across varieties |
DOI | 10.48548/pubdata-162 |
Handle | 20.500.14123/183 |
Autor*in | Barron, Anne 0000-0003-2962-7985 (Institute of English Studies (IES), Leuphana Universität Lüneburg 02w2y2t16) |
Abstract | This chapter considers the use of corpora as a resource in the teaching of pragmatic competence. It presents an online corpus task for teachers to use in the foreign language classroom aiming a) at examining intensification patterns in the expression of gratitude in English in online communication and b) at investigating intralingual pragmatic variation across the varieties of English, in the present case in British English and Irish English. |
Sprache | Englisch |
Schlagwörter | Corpus; Gratitude; Expression; Routines; Varieties; Pragmatic Variation; Intensification; Online Communication |
Jahr der Veröffentlichung in PubData | 2024 |
Art der Veröffentlichung | Zweitveröffentlichung |
Publikationsversion | Veröffentlichte Version |
Datum der Erstveröffentlichung | 2020 |
Entstehungskontext | Forschung |
Veröffentlicht durch | Medien- und Informationszentrum, Leuphana Universität Lüneburg |
Zugehörige Ressourcen |
Informationen zur Erstveröffentlichung
Element | Wert |
---|---|
Ressourcentyp | Buch |
Titel des Ressourcentyps | Pragmatische Kompetenzen im schulischen Fremdsprachenunterricht |
Identifier | DOI: 10.3726/b17282 |
Publikationsjahr | 2020 |
Seite von bis | 105 - 137 |
Verlag / Anbieter | Peter Lang Verlag |
Verlagsort | Berlin |
Dateien zu dieser Ressource:
Datei | Beschreibung | Größe | Format | |
---|---|---|---|---|
barron_2020_teaching_pragmatic_competence_with_corpora.pdf Lizenz: open-access | 1.27 MB | Adobe PDF | Öffnen/Anzeigen |
Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.
Ansichten
Datensatz Exporte
Zugriffsstatistik
Seitenaufruf(e): 114
Download(s): 21