Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: https://doi.org/10.48548/pubdata-162
RessourcentypBuchkapitel
TitelTeaching pragmatic competence with corpora: Intensification in expressions of gratitude across varieties
DOI10.48548/pubdata-162
Handle20.500.14123/183
Autor*inBarron, Anne  0000-0003-2962-7985 (Institute of English Studies (IES), Leuphana Universität Lüneburg  02w2y2t16)
AbstractThis chapter considers the use of corpora as a resource in the teaching of pragmatic competence. It presents an online corpus task for teachers to use in the foreign language classroom aiming a) at examining intensification patterns in the expression of gratitude in English in online communication and b) at investigating intralingual pragmatic variation across the varieties of English, in the present case in British English and Irish English.
SpracheEnglisch
SchlagwörterCorpus; Gratitude; Expression; Routines; Varieties; Pragmatic Variation; Intensification; Online Communication
Jahr der Veröffentlichung in PubData2024
Art der VeröffentlichungZweitveröffentlichung
PublikationsversionVeröffentlichte Version
Datum der Erstveröffentlichung2020
EntstehungskontextForschung
Veröffentlicht durchMedien- und Informationszentrum, Leuphana Universität Lüneburg
Zugehörige Ressourcen Beziehungen dieser Publikation
  Informationen zur Erstveröffentlichung
ElementWert
RessourcentypBuch
Titel des RessourcentypsPragmatische Kompetenzen im schulischen Fremdsprachenunterricht
IdentifierDOI: 10.3726/b17282
Publikationsjahr2020
Seite von bis105 - 137
Verlag / AnbieterPeter Lang Verlag
VerlagsortBerlin
Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 

barron_2020_teaching_pragmatic_competence_with_corpora.pdf
MD5: 7995f886d6274ebcfa5aed42b8a6249b
Lizenz: 
open-access


1.27 MB

Adobe PDF
Öffnen/Anzeigen

Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.

Ansichten
Zitationsformate
Datensatz Exporte
Zugriffsstatistik

Seitenaufruf(e): 114

Download(s): 21