Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: https://doi.org/10.48548/pubdata-160
RessourcentypBuchkapitel
TitelPragmatic Competence in EIL
DOI10.48548/pubdata-160
Handle20.500.14123/181
Autor*inBarron, Anne  0000-0003-2962-7985 (Institute of English Studies (IES), Leuphana Universität Lüneburg  02w2y2t16)
AbstractEnglish as an International Language (EIL) scholarship accepts and values the plurality of English and rejects the idea of a single variety of English. In many school contexts today, however, there is little trace of EIL research. Rather, there, standard British English or American English rules, and any discussion of language variation is brief and focused on the orthographical, lexical, and phonological levels. Pragmatic variation across regional varieties (e.g., pluricentric languages, sub-regional variation) is not considered; neither is pragmatic variation across social factors (e.g., age, gender, socioeconomic status, ethnic identity). The present book chapter draws on recent research from Variational Pragmatics and World Englishes focusing on regional and social pragmatic variation across the Englishes to demonstrate the ubiquity of such pragmatic variation across varieties. An empirical study focusing on pragmatic variation in responses to expressing thanks in the varieties of Canadian English and English illustrates the nature of regional and social pragmatic variation. On this basis, the paper examines the place of pragmatic variation in current conceptualizations of pragmatic competence and explores the implications of the existence of regional and social pragmatic variation for conceptualizations of pragmatic competence and for the teaching of pragmatic competence in the EIL language classroom.
SpracheEnglisch
Jahr der Veröffentlichung in PubData2024
Art der VeröffentlichungZweitveröffentlichung
PublikationsversionAkzeptierte Version
Datum der Erstveröffentlichung2020-12-11
EntstehungskontextForschung
Veröffentlicht durchMedien- und Informationszentrum, Leuphana Universität Lüneburg
Zugehörige Ressourcen Beziehungen dieser Publikation
  Informationen zur Erstveröffentlichung
ElementWert
RessourcentypBuch
Titel des RessourcentypsPragmatics Pedagogy in English as an International Language
IdentifierDOI: 10.4324/9781003097303-2
Publikationsjahr2021
Seite von bis19 - 43
Verlag / AnbieterRoutledge
VerlagsortLondon
Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 

barron_2021_pragmatic_competence_in_eil.pdf
MD5: 665f9838a6b6810c0b354b51b58eae60
Lizenz: 
open-access


537 kB

Adobe PDF
Öffnen/Anzeigen

Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.

Ansichten
Zitationsformate
Datensatz Exporte
Zugriffsstatistik

Seitenaufruf(e): 8

Download(s): 14