Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.48548/pubdata-108
Full metadata record
FieldValue
Resource TypeTeaching / Learning Materials
Original TitleProjekt Interact for School (I4S). Unterrichtseinheit und Target-Task zum Thema "Intercultural Comparisons/School Life", Language Focus: The Conditional; Grade 7
Alternative Title(s)Project Interact for School (I4S). Teaching Unit and Target-Task on "Intercultural Comparisons/School Life", Language Focus: The Conditional; Grade 7
DOI10.48548/pubdata-108
Handle20.500.14123/128
CreatorPili-Moss, Diana  0000-0002-8370-725X (Institute of English Studies (IES), Leuphana Universität Lüneburg  02w2y2t16)
Schmidt, Torben  0000-0001-6579-2115  133180514 (Institute of English Studies (IES), Leuphana Universität Lüneburg  02w2y2t16)
Beilharz, Sabine (Institute of English Studies (IES), Leuphana Universität Lüneburg  02w2y2t16)
Description of the ResourceDas Projekt Interact for School (I4S; April 2020 – Dezember 2023) ist eine interdisziplinäre Forschungskooperation zwischen der Leuphana Universität Lüneburg, der Universität Tübingen, und der Technischen Universität Dortmund. Ziel des Projekts war die Implementierung des FeedBook, eines intelligenten plattformbasierten Tutorensystems, das digitale Englisch als Fremdsprachen (EFL)-Übungen und scaffolded Echtzeit-Feedback zur Grammatik bereitstellt und vollständig in den Unterricht und den Lehrplan der Klasse 7 integriert ist. Die digitalen Übungen konzentrieren sich auf eine Auswahl englischer Grammatikstrukturen, die kommunikative Funktionen unterstützen und zur Vorbereitung auf unterrichtsbezogene Zielaufgaben (Target-Tasks) dienen. Vier Sets von Unterrichtsmaterialien, die jeweils eine kommunikative Zielaufgabe enthalten, wurden zusammen mit den entsprechenden vier digitalen Übungsphasen (Zyklen) entwickelt. Die vorliegenden Klassenmaterialien beziehen sich auf Zyklus 2, der einen grammatikalischen Schwerpunkt auf Konditionalsätzen und einen thematischen Schwerpunkt auf 'Intercultural Comparisons/School Life' hatte.

The Interact for School project (I4S; April 2020 - December 2023) is an interdisciplinary research collaboration between the Leuphana University of Lüneburg, the University of Tübingen and the Technical University of Dortmund. The aim of the project was to implement FeedBook, an intelligent platform-based tutoring system that provides digital English as a Foreign Language (EFL) exercises and scaffolded real-time feedback on grammar and is fully integrated into the secondary Grade 7 classroom and curriculum. The digital exercises focus on a selection of English grammar structures that support communicative functions and serve as preparation for lesson-related target tasks. Four sets of teaching materials, each containing a communicative target task, have been developed together with the corresponding four digital practice phases (cycles). These class materials relate to Cycle 2, which had a grammatical focus on conditional sentences and a thematic focus on 'Intercultural Comparisons/School Life'.
Language of the ResourceGerman
English
KeywordsEnglish; Foreign Language; Grammar; Conditional Sentence; Teacher; Englisch; Fremdsprache; Grammatik; Konditionalsatz; Lehrkräfte
Thematic ClassificationLehrkräftebildung
DDC420 :: Englisch, Altenglisch
370 :: Bildung und Erziehung
Year of Publication in PubData2024
Publishing TypeFirst publication
Date issued2024-01-05
Creation ContextResearch
Published byMedien- und Informationszentrum, Leuphana Universität Lüneburg
Funding AgencyBundesministerium für Bildung und Forschung (BMBF)
Project titleInteract for School (I4S)
Awardnumber / Project ID01JD1905A; 01JD1905B
Date of Availability2024-01-05T11:52:59Z
Archiving Facility Medien- und Informationszentrum (Leuphana Universität Lüneburg  02w2y2t16)
  Related Resources
Files in This Item:
File Description SizeFormat 

pili-moss_et_al_2024_interact_for_school_cycle_2.pdf
MD5: be56c12417869a6c99596458360e85e2
License: 
open-access


2.55 MB

Adobe PDF
View/Open

Items in PubData are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Citation formats
Access statistics

Page view(s): 37

Download(s): 21