Please use this identifier to cite or link to this item:
https://doi.org/10.48548/pubdata-107
Resource Type | Teaching / Learning Materials |
Original Title | Projekt Interact for School (I4S). Unterrichtseinheit und Target-Task zum Thema “Giving Advice”, Language Focus: The Past Tense, Gerunds, Modals; Grade 7 |
Alternative Title(s) | Project Interact for School (I4S). Teaching Unit and Target-Task on “Giving Advice”, Language Focus: The Past Tense, Gerunds, Modals; Grade 7 |
DOI | 10.48548/pubdata-107 |
Handle | 20.500.14123/127 |
Creator | Pili-Moss, Diana 0000-0002-8370-725X (Institute of English Studies (IES), Leuphana Universität Lüneburg 02w2y2t16) Schmidt, Torben 0000-0001-6579-2115 133180514 (Institute of English Studies (IES), Leuphana Universität Lüneburg 02w2y2t16) Beilharz, Sabine (Institute of English Studies (IES), Leuphana Universität Lüneburg 02w2y2t16) Blume, Carolyn 0000-0002-4788-593X (Institut für Diversitätsstudien, Technische Universität Dortmund 01k97gp34) |
Description of the Resource | Das Projekt Interact for School (I4S; April 2020 – Dezember 2023) ist eine interdisziplinäre Forschungskooperation zwischen der Leuphana Universität Lüneburg, der Universität Tübingen, und der Technischen Universität Dortmund.
Ziel des Projekts war die Implementierung des FeedBook, eines intelligenten plattformbasierten Tutorensystems, das digitale Englisch als Fremdsprachen (EFL)-Übungen und scaffolded Echtzeit-Feedback zur Grammatik bereitstellt und vollständig in den Unterricht und den Lehrplan der Klasse 7 integriert ist.
Die digitalen Übungen konzentrieren sich auf eine Auswahl englischer Grammatikstrukturen, die kommunikative Funktionen unterstützen und zur Vorbereitung auf unterrichtsbezogene Zielaufgaben (Target-Tasks) dienen.
Vier Sets von Unterrichtsmaterialien, die jeweils eine kommunikative Zielaufgabe enthalten, wurden zusammen mit den entsprechenden vier digitalen Übungsphasen (Zyklen) entwickelt. Die vorliegenden Klassenmaterialien beziehen sich auf Zyklus 1, der einen grammatikalischen Schwerpunkt auf dem Past Simple, dem Gerundium und den Modalverben und einen thematischen Schwerpunkt auf ‚Giving Advice‘ hatte. The Interact for School project (I4S; April 2020 - December 2023) is an interdisciplinary research collaboration between the Leuphana University of Lüneburg, the University of Tübingen and the Technical University of Dortmund. The aim of the project was to implement FeedBook, an intelligent platform-based tutoring system that provides digital English as a Foreign Language (EFL) exercises and scaffolded real-time feedback on grammar and is fully integrated into the secondary Grade 7 classroom and curriculum. The digital exercises focus on a selection of English grammar structures that support communicative functions and serve as preparation for lesson-related target tasks. Four sets of teaching materials, each containing a communicative target task, have been developed together with the corresponding four digital practice phases (cycles). These class materials relate to Cycle 1, which had a grammatical focus on the past simple, the gerund and modal verbs and a thematic focus on 'giving advice'. |
Language of the Resource | German English |
Keywords | English; Foreign Language; Grammar; Simple Past; Gerund; Modal Verbs; Teacher; Englisch; Fremdsprache; Grammatik; Präteritum; Gerundium; Modalverben; Lehrkräfte |
Year of Publication in PubData | 2024 |
Publishing Type | First publication |
Date issued | 2024-01-05 |
Creation Context | Research |
Published by | Medien- und Informationszentrum, Leuphana Universität Lüneburg |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
pili-moss_et_al_2024_interact_for_school_cycle_1.pdf License: open-access | 1.6 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in PubData are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
Views
Item Export Bar
Access statistics
Page view(s): 180
Download(s): 74