Please use this identifier to cite or link to this item:
https://doi.org/10.48548/pubdata-1012
Full metadata record
Field | Value |
---|---|
Resource type | Book Chapter |
Title(s) | Lehr-Lern-Forschung und Medien – ein kritischer Rückblick |
DOI | 10.48548/pubdata-1012 |
Handle | 20.500.14123/1057 |
Creator | Saldern, Matthias von 121555100 |
Abstract | In dem Artikel wird die Entwicklung der Lehr-Lern-Forschung seit der Gründung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) nachgezeichnet. Ein besonderes Augenmerk wird dabei auf die Forschung zu den sog. Neuen Medien gelegt. Es wird die These vertreten, dass sich Forschungstraditionen herausgebildet haben, die sich von pädagogischen Fragestellungen entfernen. |
Language | German |
Keywords | Pädagogik; Wissenschaftstheorie |
Year of publication in PubData | 2003 |
Publishing type | Parallel publication |
Publication version | Accepted version |
Date issued | 2000 |
Creation context | Research |
Faculty / department | Frühere Fachbereiche |
Alternative Idenfier(s) | urn:nbn:de:gbv:luen4-opus4-2755 |
Date of Availability | 2024-06-12T11:25:51Z |
Archiving Facility | Medien- und Informationszentrum (Leuphana Universität Lüneburg 02w2y2t16) |
Published by | Medien- und Informationszentrum, Leuphana Universität Lüneburg |
Information regarding first publication
Field | Value |
---|---|
Resource type | Book |
Title of the resource type | Neue Medien in Unterricht, Aus- und Weiterbildung |
Publication year | 2000 |
Pages | 25 - 36 |
Publisher | Waxmann |
Place of publication | Münster |
Related Resources
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
leutner.pdf License: Nutzung nach Urheberrecht open-access | 123.63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in PubData are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
Views
Item Export Bar
Access statistics
Page view(s): 108
Download(s): 10