Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.48548/pubdata-82
Full metadata record
FieldValue
Original TitleGerman and English interview guides as part of the ReZeitKon project (2020-2021)
DOI10.48548/pubdata-82
Handle20.500.14123/101
Alternative Title(s)Interviewleitfäden aus dem Projekt ReZeitKon in deutscher und englischer Sprache (2020-21)
Kinds of DataSurvey Instruments / Measuring Instruments
Resource TypeText
CreatorFrank, Pascal  0000-0001-6130-0099  122762011X (Wageningen University & Research  04qw24q55)
Grauer, Claire  0000-0003-3555-4663 (Institute for Sustainability Education and Psychology (ISEP), Leuphana Universität Lüneburg  02w2y2t16)
Description of the DatasetBei den Daten handelt es sich um qualitative Interviewleitfäden zur Befragung von Schülerinnen und Schülern, Lehrkräften, Eltern und weiteren Ressourcenpersonen im Rahmen einer Forschung zum Zeitempfinden von Schülerinnen und Schülern deutscher Sekundarschulen während der pandemiebedingten Schulschließungen in den Jahren 2020 und 2021. Die erste Befragungsrunde fand im Zeitraum von April bis Oktober 2020 statt. Eine zweite Befragungsrunde mit leicht angepassten Interviewleitfäden wurde zwischen Februar und März 2021, während der zweiten Phase längerer Schulschließungen in Deutschland, durchgeführt.

The data consists of qualitative interview guidelines for surveying secondary school students, teachers, parents and other resource persons as part of research into how students at German secondary schools perceive time during the pandemic-related school closures in 2020 and 2021. The first round of interviews took place between April and October 2020. A second round of interviews with slightly adapted interview guidelines was conducted between February and March 2021, during the second phase of extended school closures in Germany.
MethodsInterview
KeywordsSchulalltag; Unterricht; Lernen; COVID-19; Pandemie; Schulschließung; Home Schooling; Auswirkung; Alltagsverhalten; Schüler; Lehrkräfte; Eltern; Wahrnehmung; Day-to-day School Life; School Education; Learning; Covid-19; Pandemic; School Closure; Home Schooling; Impact; Daily Behaviour; Student; Teacher; Parents; Perception
Thematic ClassificationZeitgestaltung
Faculty / departmentFakultät Nachhaltigkeit
Language of the ResourceGerman
English
GeolocationCountry: Germany
Time Period of the Creation of the Dataset2020-04-01 - 2021-04-30
Date of Availability2023-12-04T13:49:29Z
Date of issue2023-12-04
Archiving Facility Medien- und Informationszentrum (Leuphana Universität Lüneburg  02w2y2t16)
Publication Year2023
Published byMedien- und Informationszentrum, Leuphana Universität Lüneburg
  Related Resources
Files in This Item:
File Description SizeFormat 

Interview_guides_Interviewleitfaeden_ReZeitKon_dt_eng.pdf
MD5: 34d106a036fe9c58742ae3d8404d5d64
License: 
open-access


177.98 kB

Adobe PDF
View/Open
Superordinate Data Collection: Interview guides ReZeitKon Covid research
FieldValue
Academic DisciplineSustainability Sciences
Associated ProjectZeit-Rebound, Zeitwohlstand und Nachhaltiger Konsum (ReZeitKon) - Teilprojekt C: Bildung für nachhaltigen Konsum (01UT1708C)
Project LeaderFischer, Daniel  0000-0001-5691-0087 (Institute for Sustainability Education and Psychology (ISEP), Leuphana Universität Lüneburg  02w2y2t16)
Participating ResearchersFrank, Pascal  0000-0001-6130-0099 (Wageningen University & Research  04qw24q55)
Grauer, Claire  0000-0003-3555-4663 (Institute for Sustainability Education and Psychology (ISEP), Leuphana Universität Lüneburg  02w2y2t16)
Funded byBundesministerium für Bildung und Forschung (BMBF)
Contact Informationdaniel.fischer@leuphana.de

Items in PubData are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Citation formats
Access statistics

Page view(s): 142

Download(s): 21