DissertationFirst publication DOI: 10.48548/pubdata-1082

Understanding User Behavior and Communication Strategies for Successful Crowdfunding Campaigns

Insights from Platform Dynamics and Social Media Engagement

Chronological data

Date of first publication2024-08-30
Date of publication in PubData 2024-08-30
Date of defense2024-07-31

Language of the resource

German
English

Related external resources

Related part DOI: 10.3790/zfke.70.2.109
Kizilkan, K., Schulte, R. (2022). Die Bedeutung Sozialer Medien für das Reward based Crowdfunding. Zeitschrift für KMU und Entrepreneurship, 70(2), 109-119.
Related part DOI: 10.15304/rge.32.2.8582
Kizilkan, K. (2023). From hashtag to cashback: Success determinants in crowdfunders' user behavior. Galician Journal of Economics, 32(2), 1-25.
Related part DOI: 10.1515/9783110747652-011
Kizilkan, K., Wagenknecht, M. (2024). Lean Social Media Communication Strategies for SMEs. In: Dabić, M., Kraus, S. (Eds.), De Gruyter Handbook of SME Entrepreneurship. Berlin: De Gruyter, pp. 201-240.

Abstract

Die Doktorarbeit beschäftigt sich mit kommunikationsbedingten Erfolgsfaktoren im Reward based Crowdfunding, sowie der Erklärung des Verhaltens von Gründern und Geldgebern auf theoretischer Basis.

Keywords

Crowdfunding; Reward

Grantor

Leuphana University Lüneburg

Study programme

More information

DDC

330 :: Wirtschaft

Creation Context

Research