Teaching / Learning MaterialsFirst publication DOI: 10.48548/pubdata-107

Projekt Interact for School (I4S). Unterrichtseinheit und Target-Task zum Thema “Giving Advice”, Language Focus: The Past Tense, Gerunds, Modals; Grade 7

Project Interact for School (I4S). Teaching Unit and Target-Task on “Giving Advice”, Language Focus: The Past Tense, Gerunds, Modals; Grade 7

Chronological data

Date of first publication2024-01-05
Date of publication in PubData 2024-01-05

Language of the resource

German
English

Abstract

Das Projekt Interact for School (I4S; April 2020 – Dezember 2023) ist eine interdisziplinäre Forschungskooperation zwischen der Leuphana Universität Lüneburg, der Universität Tübingen, und der Technischen Universität Dortmund. Ziel des Projekts war die Implementierung des FeedBook, eines intelligenten plattformbasierten Tutorensystems, das digitale Englisch als Fremdsprachen (EFL)-Übungen und scaffolded Echtzeit-Feedback zur Grammatik bereitstellt und vollständig in den Unterricht und den Lehrplan der Klasse 7 integriert ist. Die digitalen Übungen konzentrieren sich auf eine Auswahl englischer Grammatikstrukturen, die kommunikative Funktionen unterstützen und zur Vorbereitung auf unterrichtsbezogene Zielaufgaben (Target-Tasks) dienen. Vier Sets von Unterrichtsmaterialien, die jeweils eine kommunikative Zielaufgabe enthalten, wurden zusammen mit den entsprechenden vier digitalen Übungsphasen (Zyklen) entwickelt. Die vorliegenden Klassenmaterialien beziehen sich auf Zyklus 1, der einen grammatikalischen Schwerpunkt auf dem Past Simple, dem Gerundium und den Modalverben und einen thematischen Schwerpunkt auf ‚Giving Advice‘ hatte.

The Interact for School project (I4S; April 2020 - December 2023) is an interdisciplinary research collaboration between the Leuphana University of Lüneburg, the University of Tübingen and the Technical University of Dortmund. The aim of the project was to implement FeedBook, an intelligent platform-based tutoring system that provides digital English as a Foreign Language (EFL) exercises and scaffolded real-time feedback on grammar and is fully integrated into the secondary Grade 7 classroom and curriculum. The digital exercises focus on a selection of English grammar structures that support communicative functions and serve as preparation for lesson-related target tasks. Four sets of teaching materials, each containing a communicative target task, have been developed together with the corresponding four digital practice phases (cycles). These class materials relate to Cycle 1, which had a grammatical focus on the past simple, the gerund and modal verbs and a thematic focus on 'giving advice'.

Keywords

English; Foreign Language; Grammar; Simple Past; Gerund; Modal Verbs; Teacher; Englisch; Fremdsprache; Grammatik; Präteritum; Gerundium; Modalverben; Lehrkräfte

Study programme

Institute

Faculty / department

Supported / Financed by

Bundesministerium für Bildung und Forschung (BMBF)

More information

DDC

420 :: Englisch, Altenglisch
370 :: Bildung und Erziehung

Creation Context

Research