Das Programm der Bildung für nachhaltige Entwicklung. Eine systemische Diagnose mit den Schemata Qualität und Nachhaltigkeit
The Programme of Education for Sustainable Development. A Systemic Diagnosis Using the Schemata of Quality and Sustainability
Preview & Downloads
Chronological data
Date of first publication2007-07-03
Date of publication in PubData 2024-05-30
Date of defense2007-05-07
Language of the resource
German
Publisher
Author
Advisor
Other contributors
Abstract
System protest! This thesis is about communication. About systems, schemata, quality, sustainability, about education and education for sustainable development. This thesis is about the question what constitutes good education for sustainable development. This thesis is about the manifold problems following such questions. This thesis is about ways out of these manifold problems that only appear, however, when you’re not looking for them.
Systemprotest! Die Arbeit handelt von Kommunikation. Über Systeme, Schemata, Qualität, Nachhaltigkeit, Erziehung und Bildung für nachhaltige Entwicklung. Die Arbeit handelt von der Frage, was gute Bildung für nachhaltige Entwicklung ist. Die Arbeit handelt von den vielen Problemen die auftreten, wenn man solche Fragen stellt. Die Arbeit handelt von Auswegen aus den vielen Problemen, die sich aber erst dann zeigen, wenn man nicht nach ihnen sucht.
Keywords
Systems Theory; Communication; Sustainable Development; Functionalism; Kommunikation; Nachhaltige Entwicklung; Funktionalismus; Systemtheorie
Grantor
Leuphana University Lüneburg