Schüler*innen-Fragebogen zur Erfassung demokratischer Kompetenzen

Chronological data

Year of publication2025
Date of availability in catalog2025-06-16
Available from / since 2025-06-16

Language of the resource

German

Related external resources

Described by DOI: 10.24053/9783823395676
Kaliampos, J. (2022). EFL Learners' Task Perceptions and Agency in Blended Learning: An Exploratory Mixed-methods Study on the 'US Embassy School Election Project'. Narr Francke Attempto Verlag.

Publisher

Other contributors

Abstract

Enthalten sind als Eingangsbefragung und Endbefragung validierte Schüler-Fragebogen zur Messung von politischem Interesse und demokratischen Kompetenzen, basierend auf dem "Reference Framework of Competences for Democratic Culture" (RFCDC) in den Bereichen Attitudes, Values sowie Knowledge und Critical Understanding.

Resource type

Other

Kinds of Data

Survey Instruments / Measuring Instruments

Methods

Questionnaire (Paper)

Thematic classification

Kompetenzmessung

Keywords

Schüler; Selbsteinschätzung; Reflexion; Demokratie; Kompetenz; Messung; Politisches Bewusstsein; Englisch; Sprachkompetenz; Interkulturelle Kompetenz; Mediennutzung; Medienkompetenz; Vereinigte Staaten von Amerika; Student; Self-perception; Reflection; Democracy; Competence; Assessment; Political Awareness; English; Language Competence; Intercultural Competence; Media Use; Media Competence; United States of America