Dataset Handle: 20.500.14123/10581

Dataset - Narcissists and their influence on firm performance and reporting practices – a systematic literature review and future research agenda

Archiving without access
No downloads available

Chronological data

Date of availability in catalog2025-09-16
Available from / since 2025-09-16

Language of the resource

English

Related external resources

Supplement to DOI: 10.1007/s11301-025-00538-0
Zeppenfeld, J. (2025). Narcissists and their influence on firm performance and reporting practices – a systematic literature review and future research agenda. Management Review Quarterly.

Editor

Other contributors

Abstract

Der Datensatz ist Bestandteil der kumulativen Dissertation "Assessing the relationship between CEO narcissism and corporate sustainability outcomes" und Supplement zum Paper "Narcissists and their influence on firm performance and reporting practices – a systematic literature review and future research agenda". In seiner Konzeption als systematischer Literaturreview identifiziert und wertet die Autorin vorhandene Literatur zum Thema Narzissten in verantwortlichen Positionen und deren Einfluss auf die Unternehmensleistung und das Reporting aus. Zu Beginn wurde ein Sample von 35.349 Papers als Basis genommen. In der Folge, nach einem reproduzierbaren Auswahlverfahren, wurden 62 Studien aus dem Bereich Rechnungswesen mit Veröffentlichung zwischen 2007 und 2024 ermittelt und analysiert. Die Literatur wurde auf Grundlage einer erweiterten Version der Upper-Echelons-Theorie strukturiert.

Resource type

Dataset

Kinds of Data

Statistical Evaluations / Tables
Bibliography

Methods

Analysis of text documents

Thematic classification

Unternehmensführung

Keywords

Systematic Review; Forschungsliteratur; Rechnungswesen; Narzissmus; Manager; Geschäftsführer; Einfluss; Unternehmen; Leistung; Berichterstattung; Wirtschaftspsychologie; Systematic Review; Research Literature; Accounting; Narcissism; Manager; Chief Executive Officer (CEO); Influence; Company; Performance; Reporting; Business Psychology