DissertationFirst publication DOI: 10.48548/pubdata-267

Strategische Planung grenzenloser Destinationen

Vertikale und branchenübergreifende Erweiterung Touristischer Regionen

Strategic planing of boundless destinations

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Chronological data

Date of first publication2004-01-27
Date of publication in PubData 2024-05-30
Date of defense2003-06-18

Language of the resource

German

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Abstract

The power of destinations will in the future consist of single supply parts which can be used by the customer potentially at every point of this planet. The normative power of this boundless (touristic) destination consists of a typically touristic basic orientation, which sensual core is embedded in a profiled touristic region. As a sensual brand this touristic region casts off from its borders and steers market- and competition-oriented into a network of destinations typical supplies.

Das Leistungssystem der Destinationen wird zukünftig aus einzelnen Angebotsbausteinen bestehen, die potentiell an jedem Ort dieser Erde vom Kunden in Anspruch genommen werden können. Die normative Kraft dieser grenzenlosen (touristischen) Destination besteht aus einer tourismustypischen Grundausrichtung, deren sensueller Kern in einer profilierten Touristischen Region liegt. Als sensualisierte Marke löst sich diese Touristische Region von ihren Grenzen und steuert markt- und wettbewerbsorientiert ein Netzwerk destinationstypischer Angebote.

Keywords

Tourism; Region; Competition; Tourismus; Region; Wettbewerb

Grantor

Leuphana University Lüneburg

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330 :: Wirtschaft

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